NASZA OFERTA

Rehabilitacja kobiet w ciąży i po porodzie

Optymalne połączenie:
1. Terapii manualnej, elementów masażu oraz innych technik fizjoterapeutycznych (w tym kinesiotapingu)
2. Treningu medycznego indywidualnie dobranego oraz modyfikowanego dla potrzeb kobiet w okresie ciąży, połogu i po porodzie, zawierającego elementy Pilates, Body Ball oraz Jogi, zakończonego ćwiczeniami oddechowymi, stretchingiem i relaksem,
3. Treningu mięśnia poprzecznego brzucha oraz mięśni dna miednicy z biofeedbackem pod kontrolą USG
4. Badania biomechanicznego przy pomocy urządzenia DIERS – jest to prawdopodobnie jedyne na rynku urządzenie, które jest w stanie ocenić pracę kręgosłupa i miednicy zarówno w pozycji stojącej jak i podczas chodu, w sposób nieinwazyjny i całkowicie bezpieczny dla kobiety w ciąży i jej dziecka. Dzięki czemu jesteśmy w stanie jeszcze dokładniej określić na jakim poziomie istnieje problem u danej kobiety, a tym samym efektywniej wprowadzić program terapii.

Terapia ta skierowana jest szczególnie:
• do kobiet, które chcą skonsultować się z fizjoterapeutą, ponieważ cierpią na charakterystyczne dla okresu ciąży dolegliwości (tj. bóle kręgosłupa, obrzęki), a także chcą w aktywny sposób spędzić ten szczególny dla siebie okres oraz odpowiednio przygotować się do ogromnego wysiłku jakim jest poród.
• do kobiet po porodzie, które chcą wyeliminować powikłania oraz dolegliwości powstałe w organizmie kobiety w okresie ciąży, porodu, połogu oraz później (tj. rozstęp mięśni prostych brzucha, dysfunkcja mięśni dna miednicy, bóle kręgosłupa), a także jak najszybciej wrócić do formy sprzed ciąży.
• do kobiet, które planują w przyszłości mieć dzieci, a z powodu braku codziennej aktywności fizycznej, siedzącego trybu życia oraz dolegliwości bólowych kręgosłupa w przeszłości lub obecnie, są szczególnie narażone na problemy z kręgosłupem w trakcie ciąży i po porodzie.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży i po porodzie
Ciąża jest szczególnym okresem w życiu każdej kobiety, dlatego przyszła mama powinna zadbać o swoje dobre samopoczucie zarówno fizyczne, jak i psychiczne.

Istotną rolę w czasie ciąży odgrywa aktywność fizyczna, która stanowi jeden
z podstawowych elementów zdrowego stylu życia, a co za tym idzie wpływa korzystnie na zdrowie dziecka, a także na zdrowie kobiety w czasie ciąży, porodu i połogu.
Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży i po porodzie?
Regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych, jeżeli nie ma ku temu przeciwwskazań, ma w okresie ciąży, połogu i po porodzie ma bardzo ważne znaczenie.
Jeśli zatem chcesz…
• zmniejszyć typowe dla ciąży dolegliwości takie jak: bóle i przeciążenia kręgosłupa, obrzęki kończyn, zaparcia czy problemy ze snem,
• zmniejszyć ryzyko wystąpienia rozstępu mięśni prostych brzucha, na który jesteś szczególnie narażona w obecnym stanie,
• poprawić stabilizację kręgosłupa, która jest często konsekwencją rozstępu mięśni prostych brzucha,
• poprawić ogólną sprawność i podnieść wydolność organizmu, aby być lepiej przygotowaną do ogromnego wysiłku, jaki Cię wkrótce czeka,
• zadbać o prawidłowy przebieg Twojej ciąży oraz zdrowie i prawidłowy rozwój dziecka rozwijającego się w Twoim brzuszku,
• poprawić przemianę materii, a w związku z tym zachować optymalną wagę do Twojego etapu ciąży,
• wyeliminować powikłania i dolegliwości powstałe podczas ciąży, takie jak między innymi:
rozstęp mięśni prostych brzucha, dysfunkcja mięśni dna miednicy, bóle kręgosłupa
• zapewnić sobie szybszy i łatwiejszy powrót do formy sprzed ciąży,
… ZAPRASZAMY serdecznie do Instytutu Rehabilitacji Mirai
Zajęcia odbywają się w miłej atmosferze pod okiem wykwalifikowanej fizjoterapeutki Mgr Anny Plenzler w oparciu o wiedzę lekarzy i położnych, zdobytą podczas licznych szkoleń i sympozjów.

WAŻNE!!!
• Ćwiczenia rozpoczynamy po 12 tygodniu ciąży.
• Na pierwsze zajęcia należy dostarczyć zaświadczenie od lekarza o braku przeciwwskazań do skorzystania z terapii manualnej i ćwiczeń.
Na zajęciach obowiązuje strój sportowy (najlepiej luźny, przewiewny, nie ograniczający ruchów) oraz obuwie antypoślizgowe (można też ćwiczyć boso lub w skarpetkach antypoślizgowych).